Ruitensproeier pompje
Moderator: Doornekamp33
- Theo-schreurs
Ruitensproeier pompje
Beste Leden,
Ik denk dat het pompje van de ruitensproeier de geest heeft gegeven.
Heb de zekering (rood) 10 Amp al verwisseld maar daar licht het niet aan.
Zodra ik de ruitensproeier arm aan het stuur bedien dan hoor ik het pompje ook niet "normaal hoorde ik het wel".
Heb ergens gelezen dat zelden of ooit de ruitensproeier arm aan de stuurkolom stuk kan gaan, klopt dat?
Hoop niet dat het dat dan is.
Ik heb nog niet gecontroleerd of ik wel spanning op de aansluiting van het pompje heb.
Enig idee ...?
MvG Theo
Ik denk dat het pompje van de ruitensproeier de geest heeft gegeven.
Heb de zekering (rood) 10 Amp al verwisseld maar daar licht het niet aan.
Zodra ik de ruitensproeier arm aan het stuur bedien dan hoor ik het pompje ook niet "normaal hoorde ik het wel".
Heb ergens gelezen dat zelden of ooit de ruitensproeier arm aan de stuurkolom stuk kan gaan, klopt dat?
Hoop niet dat het dat dan is.
Ik heb nog niet gecontroleerd of ik wel spanning op de aansluiting van het pompje heb.
Enig idee ...?
MvG Theo
Peugeot 307 SW, Motor: TU5JP4 - Bouwjaar 21/02/2003, 1.6/16V Benzine.
Zoals iedere oudere man heeft mijn 307 SW ook soms kuren ...

- Doornekamp33
Re: Ruitensproeier pompje
99% het pompje zelf, via de wielkuip rechts voor berijkbaar, effe de afdekking weghalen kun je er bij, pompje kost de kop niet, alleen let op als het tankje vol zit dat je niet nat word.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>Exit, 307 XSI <>exit, 407 XS<
>Black 208 1.4 allure full leder.<
>Citroën Jumper L3H2<
>Citroën Jumper L3H2<
- Theo-schreurs
Hallo Doornekamp33,
Ja, had al een vermoeden dat het dat moest zijn. Ik heb inmiddels een nieuw pompje besteld en zal as maandag geleverd worden.
Zal het water opvangen, had die net bijgevuld omdat ik dacht dat hij droog stond.
Trouwens ik denk ook dat de middendichting van de vulslang die op het watertank zelf zit uitgehard is. Iedere keer als ik water bijvul dan heb ik een soort van watervalletje. In de vulslag zelf staat NOOIT water (ruitensproeier vloeistof).
MvG Theo
Ja, had al een vermoeden dat het dat moest zijn. Ik heb inmiddels een nieuw pompje besteld en zal as maandag geleverd worden.
Zal het water opvangen, had die net bijgevuld omdat ik dacht dat hij droog stond.
Trouwens ik denk ook dat de middendichting van de vulslang die op het watertank zelf zit uitgehard is. Iedere keer als ik water bijvul dan heb ik een soort van watervalletje. In de vulslag zelf staat NOOIT water (ruitensproeier vloeistof).
MvG Theo

- Doornekamp33
De vulpijp zal wel het probleem zijn, die kun je van de tank loshalen, zit in een kwalitatief te goed rubber, de buis is vaak gescheurd, ik had hem volledig getapped met vulcaniserende tape, blijft flexibel en dicht af.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>Citroën Jumper L3H2<
>Citroën Jumper L3H2<
- Theo-schreurs
Nou als ik het pompje toch moet vervangen dan geef ik die vulpijp ook gelijk de aandacht. Ik vermoed ook dat het de dichting is. Vulpijp gescheurd? Dat is mogelijk door de jaren heen, kijk ik ook even naar.
Bedankt voor de tip ...
MvG Theo
Bedankt voor de tip ...
MvG Theo

- Doornekamp33
Rubber stuk lijkt me sterk, de zogenaamd flexibele buis is bagger kwaliteit, zeker als je hem soms los moet halen bij werkzaamheden, je kan er lastig bij om hem weer in het rubber te drukken en dan gaat het kapot, weekmakers lossen op waardoor het verhard.
>Citroën Jumper L3H2<
>Citroën Jumper L3H2<
- Theo-schreurs
Daar heb je gelijk in ... heb al eens het rubber van het pompje vervangen en hoopte met veel moeite de vulpijp en de watercontainer weer in elkaar te zeteen.
Ik denk dat dat net helemaal gelukt is ... je ziet namelijk niets wat en hoe ...
Laat het je weten zodra ik eraan gewerkt heb "vernieuwen van het pompje.
Groetjes, Theo
Ik denk dat dat net helemaal gelukt is ... je ziet namelijk niets wat en hoe ...
Laat het je weten zodra ik eraan gewerkt heb "vernieuwen van het pompje.
Groetjes, Theo

Mod edit: Bericht Gewist, geen comerciele aanbieding toegestaan.
- Theo-schreurs
Hallo FHughes,
Is vandaag gerepareerd, nieuw pompje op internet €8,45 + €5,- verzend kosten. De dichting van het pompje zelf zat er ook bij.
Bedankt voor je genereuse aanbieding ... stel ik mij alleen de vraag of ik bij het aanbod dat je doet voor €130,99
ook de auto erbij krijg. Dit vindt ik überhaupt geen hulp in vergelijking met andere Forum leden.
Bedankt iedereen die mij TIP's gegeven hebben ... de ruitensproeier functioneert weer ...
MvG Theo
Is vandaag gerepareerd, nieuw pompje op internet €8,45 + €5,- verzend kosten. De dichting van het pompje zelf zat er ook bij.
Bedankt voor je genereuse aanbieding ... stel ik mij alleen de vraag of ik bij het aanbod dat je doet voor €130,99

Bedankt iedereen die mij TIP's gegeven hebben ... de ruitensproeier functioneert weer ...

MvG Theo

Voor 120 euro int uur kan ik ook rijk worden ja
maar mooi dat het gelukt is man.
Kan je weer fffkes voort.

maar mooi dat het gelukt is man.
Kan je weer fffkes voort.
- Theo-schreurs
ejkanis,
Ja, gelijk heb je ... kunnen beter FHughes negeren, dacht toch wel dat ik inmiddels wel alles gehoord had, niet dus.
Op de autosloop kon ik voor alles compleet hebben €25,- maar heb gekozen voor alleen he pompje, meer was er niet aan.
Dat de vulpijp overloopt vindt ik niet z'n probleem, als hij overloopt weet ik wel dat de tank vol is
MvG Theo
Ja, gelijk heb je ... kunnen beter FHughes negeren, dacht toch wel dat ik inmiddels wel alles gehoord had, niet dus.
Op de autosloop kon ik voor alles compleet hebben €25,- maar heb gekozen voor alleen he pompje, meer was er niet aan.
Dat de vulpijp overloopt vindt ik niet z'n probleem, als hij overloopt weet ik wel dat de tank vol is

MvG Theo