Nieuwe autogasinstallatie laten plaatsen

Schrijf hier een stukje over je ervaringen met je eigen 307

Moderator: Doornekamp33

Plaats reactie
Gert307

Nieuwe autogasinstallatie laten plaatsen

Bericht door Gert307 »

Onze 307" uit 2006 hebben we vorig jaar gekocht met een relatief lage kilometerstand (125dkm) en een relatief laag bedrag.
Na een jaar probleemloos rijden, zonder problemen, ben ik er van overtuig geraakt dat we de auto nog hopelijk voorzien van nog eens 100.000km.
Een simpel rekensommetje liet zien dat het inbouwen van LPG met ons kilometrage (ongeveer 25.000 per jaar) een "no-brainer" is.
Onze vorige auto, een Dacia Sandero, reed ook op gas. Dat beviel prima. Tóen was het verschil in E10/LPG ongeveer een euro, en dat is nu al ruim € 1,30 per liter.

Een maandje terug heb ik er bij van Ommeren autogas in Haarlem voor €1995,- inclusief btw autogas in laten bouwen. Er zit een onderbouwtank in, waar je precies 45 liter in krijgt als hij leeg is. Ter vervanging van het reservewiel heb ik nu altijd een propsetje én een "slime" setje mee. De MRB gaat natuurlijk wel een stukje omhoog, maar een volle tank voor €29,- is natuurlijk wel leuk.

Vlak na het inbouwen zijn we op vakantie geweest. LPG in Duitsland is goed te verkrijgen, maar relatief duur. In Zweden is het heel moeilijk te krijgen, en de prijzen variëren. Idem voor Denemarken. De installatie is van BRC. De website MYLPG.eu kan ik van harte aanbevelen; een goed actueel internationaal overzicht van LPG prijzen en beschikbaarheid.

Het systeem werkt probleemloos, behalve dat ik de eerste lange rit de brandstofmeter naar beneden zag zakken, terwijl ik op gas reed. Op internet vond ik inderdaad meer verhalen dat de 307" de meterstand "berekent" en niet doorlopend meet. Op vakantie reed ik met dakkoffer, en toen was het verbruik ongeveer 1:10,5.

Inmiddels is de eerste tank LPG in Nederland weer leeg, en haal ik 1:12,8.
De ervaringen van het LPG systeem, en het langduriger verbruik, zal ik hier delen als het zover is.
Bart-Peugeot

Re: Nieuwe autogasinstallatie laten plaatsen

Bericht door Bart-Peugeot »

Ja super zo'n lpg installatie. Ik reed er in de 307 ook prettig op. Mijn laatste 307 kocht ik op benzine maar met het idee lpg er snel in te laten bouwen. Uiteraard ook gedaan en 175k km mee gereden.

Mylpg heeft ook een app. ;-) Is inderdaad een fijn hulpmiddel om lpg verkooppunten te vinden. Ook in Zweden. Het is een community, dus ik gaf regelmatig de actuele prijs door.
Heden: 308SW BlueLease Executive Pack (2015) 1.6 bluehdi. 243.000km.
Verleden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 324.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Plaats reactie