Allen,
Ik heb volgend probleem:
Het dak stopt als de koffer open is en de flappen uitgeklapt zijn. Ramen zijn omlaag, verder gebeurt er niets. Kan de klep gewoon terug sluiten. Foutmelding: Mechanisme dak defect. Ik ben er reeds achter dat de sturing van het dak niet ziet dat de raam langs passagierskant omlaag is, dus voor de sturing is de raam gewoon omhoog. Als ik, met de kofferbak open en flappen uitgeklapt, de raam omhoog doe langs passagierskant, gaat de sequentie door terwijl de raam omlaag gaat. Idem met het sluiten van het dak.
Als ik de raam open doe tot eender waar behalve helemaal, dan gaat de raam gewoon omhoog en omlaag, doe ik ze helemaal open(tot einde geleiders) dan gaat ze in stukjes omhoog, telkens een paar centimeter tot ze helemaal omhoog is. Ik vind nergens een sensor of contact dat de sturing laat weten dat raam geopend is. Voor dit probleem optrad en ik deed de raam helemaal omlaag(doordrukken op de schakelaar) ging de raam helemaal open, drukte ik nogmaals dan ging de raam nog een halve centimeter verder(soort voorbij eindeloop) dit is nog steeds zo bij bestuurderskant. Iemand een idee waar hier een fout zit, waar er een eindeloopsensor zit? Wat hier vervangen moet worden? Kortom hoe dit probleem opgelost raakt? Ik kan enkel denken aan de raammotor, maar dan vind ik het vreemd dat de raam het gewoon doet tussen helemaal open en dicht, of de raambediening. Raam loopt nergens stroef. Heb wel ontdekt dat schroefje van fixatie raamgeleider aan slotkant los stond. Dit staat terug vast maar bied geen oplossing. Alvast bedankt voor de hulp. Ben ten einde raad.
Probleem dak/raam
Moderator: Doornekamp33
Re: Probleem dak/raam
Opgelost
Raammechaniek vervangen en werkt weer zoals het hoort.
Raammechaniek vervangen en werkt weer zoals het hoort.
- Bart-Peugeot
Re: Probleem dak/raam
Fijn dat je het zelf hebt weten op te lossen. Top.
Heden: 308SW BlueLease Executive Pack (2015) 1.6 bluehdi. 243.000km.
Verleden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 324.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Verleden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 324.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.