zwaar sturen (207 weliswaar)

Moderator: CvW

Plaats reactie
Gebruikersavatar
liondriver
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 04 feb 2008 - 16:45:39

zwaar sturen (207 weliswaar)

Bericht door liondriver » di 11 mar 2008 - 02:03:27

Ik heb nu een voorloop auto, een 5 deurs 207 van eind 2007. Rijdt prima, goede wegligging net als de 307, fijn licht sturen in de stad ed. Heerlijke stoelen, mooi geluid in de boxen, vooral de tweeters, 100% beter dan de doffe ellende in de vorige duitse auto.

Maar nu is me toch een tegenvallertje opgevallen: op de snelweg, vooral bij zijwind, merk ik dat de stuurbekrachtiging nauwelijks meer werkt (krachts variatie aan de hand van de gereden snelheid) Het probleem is dat vanuit de middenstand het stuur zwaar in beweging te krijgen is, en dus kleine stuurcorrecties relatief zwaar verlopen. Mijn vrouw vroeg me na 2 dagen erin te hebben gereden op de snelweg of er wel stuurbekrachtiging op zit.
Net moest ik ook de snelweg op en viel me dit ook op. Dit is me niet opgevallen bij de testrit met een 307SW dit zwaar sturen bij hogere snelheden.

Heeft de 307SW een gelijk soort electrische stuurbekrachtiging? Is dit op een bepaalde manier bij te stellen bij de dealer, of te verbeteren door betere wieluitlijning oid?

Gebruikersavatar
veltje
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 10 feb 2008 - 11:31:30
Locatie: purmerend

Bericht door veltje » di 11 mar 2008 - 02:32:01

de 307 heeft dit systheem niet
ener zijn wel eenpaar dingen te verandere door de dealer
succes
gr robin
peugeot 307 xsi 2.0 16v automaat
pda tomtom + nokia ck7w + ipod interface voor rd3+achterklepspoiler+nieuw type zijknipper lichten+devil achterdemper+xenon 8000k+orgineel klasse 3 allarm

Gebruikersavatar
liondriver
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 04 feb 2008 - 16:45:39

Bericht door liondriver » di 11 mar 2008 - 02:35:17

Dan hoop ik dat de 307 die in april komt fijn stuurt net als de testauto.

Gebruikersavatar
veltje
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 10 feb 2008 - 11:31:30
Locatie: purmerend

Bericht door veltje » di 11 mar 2008 - 02:55:14

zal precies het zelfde zijn als de test auto
veel plecier met je 307 straks we zien je wel voorbij komen hier he met een fottotje
gr robin
peugeot 307 xsi 2.0 16v automaat
pda tomtom + nokia ck7w + ipod interface voor rd3+achterklepspoiler+nieuw type zijknipper lichten+devil achterdemper+xenon 8000k+orgineel klasse 3 allarm

Gebruikersavatar
liondriver
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 04 feb 2008 - 16:45:39

Bericht door liondriver » di 11 mar 2008 - 11:35:16

Doe ik!

Gebruikersavatar
Vosken307
Berichten: 142
Lid geworden op: di 21 feb 2006 - 21:02:40
Locatie: ergens in het land van waas

Bericht door Vosken307 » vr 11 apr 2008 - 16:40:39

veltje schreef:de 307 heeft dit systheem niet
ener zijn wel eenpaar dingen te verandere door de dealer
succes
gr robin
Kan de stuurbekrachtiging van de 307 bijgeregeld worden?
bv bij lagere snelheden lichter maken (zoals de city stand bij fiat)?
ex 307 rijder
Opel Zafira 1.7cdti (125pk) Cosmo
Fiat Panda 1.3 Mjet

Gebruikersavatar
liondriver
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 04 feb 2008 - 16:45:39

Bericht door liondriver » vr 11 apr 2008 - 19:28:41

Ik heb er met een collega over gehad, fiat heeft inderdaad een mooi systeem. Ik hoop dat het bij de 307 wat bijgesteld kan worden.

Gebruikersavatar
veltje
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 10 feb 2008 - 11:31:30
Locatie: purmerend

Bericht door veltje » za 12 apr 2008 - 05:33:14

nee helaas
peugeot 307 xsi 2.0 16v automaat
pda tomtom + nokia ck7w + ipod interface voor rd3+achterklepspoiler+nieuw type zijknipper lichten+devil achterdemper+xenon 8000k+orgineel klasse 3 allarm

Gebruikersavatar
liondriver
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 04 feb 2008 - 16:45:39

Bericht door liondriver » za 12 apr 2008 - 09:29:16

Oh da's dan jammer. Maar verder: we zijn er ENORM op vooruit gegaan. Geweldig rijcomfort, je rijdt weer met plezier, heerlijk strak bochtgedrag met nauwelijks overhellen, stevige en toch comfortabele vering, 1.4 16V/90pk is echt prima voor in nl, lekker stil (ook de motor) ook al rij je over de zijribbels. Lekkere stoelen met lendesteun, je zit en blijft eindelijk zitten en gaat niet "hangen" in de rug. Standaard RT3 radio met prima geluid en handige functies (als je treble versteld, blijft ie op treble staan, hoef je niet bij de volgende keer weer het hele menu door te lopen)

75pk op 1300kg bij die duitser was een drama, omdat het een roffeldiesel was had je heel soms nog een beetje idee dat ie trok. 155km/u max in duitsland met een oorverdovende dreun. De 1.4 peug wil bij 150 nog veel verder...
Dan maar een beetje harder sturen bij zijwind.

Plaats reactie