Schokkende motor

Schrijf hier een stukje over je ervaringen met je eigen 307 diesel.

Moderator: CvW

Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie
Berichten: 800
Lid geworden op: za 06 aug 2005 - 13:41:50
Locatie: westen van het landje
Contacteer:

Schokkende motor

Bericht door keesie » do 22 nov 2007 - 22:50:37

Mijn 307 heeft (al sinds nieuw) last van schokken vooral als je je gas even loslaat en dan weer gas geeft. Dit is vooral erg vervelend bij file rijden,
Het lijkt aan 2 dingen te liggen: (volgens mij)
- De motor ophanging is te soepel, waardoor de motor te veel kan bewegen.
- Het lijkt wel of er een dood stuk in het gaspedaal zit, als je heel langzaam steeds meer gas geeft dan springt je toerental plots van 800 naar 1300 rpm.

Gentry, zijn de motorrubbers van de 2.0 110pk HDI het zelfde als de rubbers van de nieuwe 136?. Weet je de bestelnummers hier nog van?
Keesie
oud 307 rijder.
At 200Mph you have no friends, http://www.F3D.nl

Spectrum
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 - 22:11:18
Locatie: België

Re: Schokkende motor

Bericht door Spectrum » di 05 mei 2009 - 17:57:21

keesie schreef:Mijn 307 heeft (al sinds nieuw) last van schokken vooral als je je gas even loslaat en dan weer gas geeft. Dit is vooral erg vervelend bij file rijden,
Het lijkt aan 2 dingen te liggen: (volgens mij)
- De motor ophanging is te soepel, waardoor de motor te veel kan bewegen.
- Het lijkt wel of er een dood stuk in het gaspedaal zit, als je heel langzaam steeds meer gas geeft dan springt je toerental plots van 800 naar 1300 rpm.

Gentry, zijn de motorrubbers van de 2.0 110pk HDI het zelfde als de rubbers van de nieuwe 136?. Weet je de bestelnummers hier nog van?
Ik heb hetzelfde met mijn Peugeot 307 SW 2.0 HDI.

Op stationair toerental doet de motor ongeveer 800 tr/min. Wanneer ik stilletjes gas geeft, dan gaat het motortoerental in één keer naar ongeveer 1200 tr/min. Minder gas geven is niet mogelijk. Dit is niet confortabel rijden en geeft dus schokken.

Zijn er nog mensen met dit probleem en zijn er die hiervoor een oplossing hebben ?

Groeten Stéphane

Gebruikersavatar
keesie
Berichten: 800
Lid geworden op: za 06 aug 2005 - 13:41:50
Locatie: westen van het landje
Contacteer:

Bericht door keesie » di 05 mei 2009 - 18:37:16

Mijn oplossing was de enige goede, verkopen die handel.

Men heeft het probleem nooit kunnen oplossen.

(je hebt toch niet perongelijk mijn oude auto gekocht?, (01-SL-FL))
Keesie
oud 307 rijder.
At 200Mph you have no friends, http://www.F3D.nl

pietr
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 - 23:24:12
Locatie: Goirle

Bericht door pietr » di 05 mei 2009 - 20:54:36

keesie schreef:(je hebt toch niet perongelijk mijn oude auto gekocht?, (01-SL-FL))
Da's moeilijk te achterhalen, denk ik. Stéphane komt uit België. Ervan uitgaande dat het om twee verschillende 2.0 diesels gaat, lijkt het wel een symptomatisch probleem.
(307 SW 1.6 HDiF Premium, noir obsidien - Parrot CK3100 black edition - TT Go Live 740) - Nu: Renault Laguna III Estate

Gebruikersavatar
keesie
Berichten: 800
Lid geworden op: za 06 aug 2005 - 13:41:50
Locatie: westen van het landje
Contacteer:

Bericht door keesie » di 05 mei 2009 - 21:24:18

't was meer als grapje bedoeld.

maar het probleem komt vaker voor, ik had er ook al eerder van gehoord.

Het is inderdaad een vervelend probleem, zo vervelend dat dat één van de redenen was om de auto van de hand te doen.
Keesie
oud 307 rijder.
At 200Mph you have no friends, http://www.F3D.nl

pietr
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 - 23:24:12
Locatie: Goirle

Bericht door pietr » di 05 mei 2009 - 21:35:01

keesie schreef:'t was meer als grapje bedoeld.
:oops:
(307 SW 1.6 HDiF Premium, noir obsidien - Parrot CK3100 black edition - TT Go Live 740) - Nu: Renault Laguna III Estate

Spectrum
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 - 22:11:18
Locatie: België

Bericht door Spectrum » wo 06 mei 2009 - 21:58:58

Ik ga binnenkort eens langs de Peugeot garage en zal het daar eens vragen.

Plaats reactie